fredag 20 september 2013

Tankar om skrivande.

Sitter och tänker på hur jag arbetar rent praktiskt när jag skriver, och hur andra gör.

Ett personlighetsdrag jag känner igen hos mig själv är dålig självdisciplin - något som stämmer illa med ha författardrömmar! Av den anledningen är jag ganska bestämd med mig själv och sätter upp en daglig mängd med ord som jag ska vara klar med tills senast midnatt, vanligtvis 1000 or eller 2000 ord.

Det är fascinerande att surfa runt och se vad andra har för rutiner. Vissa verkar inte ens vara medveten om hur många ord sina manus har, utan bara skriver på för glatta livet, medan andra är mer som jag där mängden ord blir jätteviktigt.

Möjligtvis att jag skulle behöva arbeta på självdisciplinen som helhet, snarare än att tvinga på mig själv dagliga ordmängsmål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar