lördag 12 januari 2019

Dags för ännu ett spontant biblioteksfynd. Följande bok lyckades locka mig med sin gröna färg och spännande titel. Nu har jag läst Det sista experimentet av Emma Ångström (som tydligen skrivit mera, det får jag kolla upp!).

I boken får man följa två parallella berättelser som man förstår hör ihop på något sätt, men det är svårt att förstå hur. I den ena har fjortonåriga Dante sommarlov hos sin farfar och barndomsvän Freja. I den andra hålls en kvinna fånge i ett klaustrofobiskt fängelse av en okänd kidnappare.

Som läsare får man hela tiden veta att någonting hände på Dantes sommarlov som kom att radikalt förändra hela hans liv. Det hela gjorde mig nyfiken nog att sluka boken på två dagar. 

Överlag tycka jag det var en spännande historia som dessutom kändes hyfsat originell. Ett lyckat biblioteksbesök, med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar